To συνέδριο είναι ανοιχτό σε άτομα που ενδιαφέρονται να διευρύνουν τις γνώσεις τους για το ζήτημα της παραπληροφόρησης και της αντιμετώπισής της. Στο πλαίσιο του συνεδρίου θα πραγματοποιηθούν παράλληλα, διαδραστικά εργαστήρια για μαθητές δημοτικής εκπαίδευσης, νέους (ηλικίας 18-24), εκπαιδευτικούς, δημοσιογράφους, και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. Λόγω περιορισμένων θέσεων, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας βάσει προ-εγγραφής. Η συμμετοχή στο συνέδριο είναι δωρεάν.

Combating Misinformation Conference

Το συνέδριο «Καταπολεμώντας την παραπληροφόρηση μέσω της Παιδείας για τα Μέσα» έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς. Διαβάστε το δελτίο τύπου, δείτε φωτογραφίες από το συνέδριο, και παρακολουθήστε τα βίντεο από τις δύο συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης.

1. Συζήτηση 1 (Παρασκευή, 7 Ιουνίου 2019): «Τι μπορούμε να κάνουμε ως πολίτες για να περιορίσουμε τη διάδοση της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο;»

2. Συζήτηση 2 (Σάββατο, 8 Ιουνίου 2019): «Καταπολεμώντας την παραπληροφόρηση μέσω του γραμματισμού στα ψηφιακά μέσα: O ρόλος της κοινωνίας και του κράτους».

Tο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, το ευρωπαϊκό έργο Horizon 2020 Co-Inform*, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και η Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Κύπρο διοργανώνουν διήμερο συνέδριο το οποίο εστιάζει στη συζήτηση του θέματος της καταπολέμησης της παραπληροφόρησης μέσω της Παιδείας για τα Μέσα. Υποστηρικτής του συνεδρίου, το Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών.

Το συνέδριο «Καταπολεμώντας την παραπληροφόρηση μέσω της Παιδείας για τα Μέσα», το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου στη Λεμεσό, στοχεύει στην ευαισθητοποίηση διάφορων κοινωνικών ομάδων για το θέμα αυτό και στην παρουσίαση μεθόδων και εργαλείων για την καλλιέργεια κριτικής σκέψης και την ορθότερη χρήση των διαδικτυακών μέσων επικοινωνίας. Το συνέδριο θα περιλαμβάνει δημόσιες συζητήσεις με διακεκριμένους ομιλητές, διαδραστικές δραστηριότητες, και βιωματικά εργαστήρια για ανάπτυξη δεξιοτήτων.

*Το Έργο Co-Inform συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Ορίζοντας 2020 (Horizon 2020) – το χρηματοδοτικό πλαίσιο της ΕΕ για την Έρευνα και την Καινοτομία (2014-2020) | H2020-SC6-CO-CREATION-2016-2017 (CO-CREATION FOR GROWTH AND INCLUSION) | Τύπος δράσης: RIA (Research and Innovation action) | Αριθμός πρότασης: 770302

Σκοπός

Οι «εναλλακτικές ειδήσεις» και η γενικότερη εξάπλωση της παραπληροφόρησης αποτελεί μια σημαντική κοινωνική απειλή που διεισδύει σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς μας. Οι ψευδείς ειδήσεις και οι παραπλανητικές αφηγήσεις είναι προκλήσεις που απαιτούν συνεχή παρακολούθηση και εποπτεία. Είναι καιρός να αντιμετωπίσουμε σοβαρά αυτό το ζήτημα, να ευαισθητοποιηθούμε και να προωθήσουμε τον προβληματισμό σε θέματα παραπληροφόρησης και Παιδείας για τα Μέσα.

Συμμετοχή

To συνέδριο είναι ανοιχτό σε άτομα που ενδιαφέρονται να διευρύνουν τις γνώσεις τους για το ζήτημα της παραπληροφόρησης και της αντιμετώπισής της. Στο πλαίσιο του συνεδρίου θα πραγματοποιηθούν παράλληλα, διαδραστικά εργαστήρια για μαθητές δημοτικής εκπαίδευσης, νέους (ηλικίας 18-24), εκπαιδευτικούς, δημοσιογράφους, και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. Λόγω περιορισμένων θέσεων, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας βάσει προ-εγγραφής. Η συμμετοχή στο συνέδριο είναι δωρεάν.

Τα εργαστήρια για τους μαθητές δημοτικής εκπαίδευσης και τους εκπαιδευτικούς θα διεξαχθούν στα Ελληνικά, ενώ τα εργαστήρια για δημοσιογράφους και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, καθώς και οι δημόσιες συζητήσεις, θα διεξαχθούν στα αγγλικά.

citizens1

Πολίτες

teachers1

Εκπαιδευτικοί

journalists1

Δημοσιογράφοι

policy1

Εκπρόσωποι Φορέων Χάραξης Πολιτικής

Δημοσιογράφοι

Ο ρόλος των δημοσιογράφων ως φύλακες της αλήθειας στο τοπίο των μέσων μαζικής ενημέρωσης στις μέρες μας είναι πιο σημαντικός από ποτέ. Αλλά η άνοδος της δημοσιογραφίας των πολιτών, η αύξηση των δημοσιεύσεων από bots και trolls, στο πλαίσιο της επικίνδυνα υπερ-απλουστευμένης αφήγησης η οποία ενυπάρχει στον δημοφιλές όρο «ψευδείς ειδήσεις», έχει μειώσει την εμπιστοσύνη στα μέσα ενημέρωσης. Ενθαρρύνουμε τους δημοσιογράφους που εργάζονται σε διάφορα μέσα επικοινωνίας να εγγραφούν στο βιωματικό εργαστήριο. Μέχρι το τέλος του εργαστηρίου, οι δημοσιογράφοι θα εξοικειωθούν με τις βέλτιστες πρακτικές ελέγχου των ειδήσεων χρησιμοποιώντας σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και θα έχουν την ευκαιρία να τα γνωρίσουν κορυφαίους Ευρωπαίους επαγγελματίες στο χώρο της επικοινωνίας.
Προσκαλούμε δημοσιογράφους από κάθε πλατφόρμα ενημέρωσης να εγγραφούν στο εργαστήριο.
Λόγω περιορισμένων θέσεων (μέγιστος αριθμός: 24), θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Το εργαστήριο θα διεξαχθεί στα αγγλικά. Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 8 Ιουνίου 2019. H συμμετοχή είναι δωρεάν αλλά απαιτείται προ-εγγραφή.

Εκπρόσωποι Φορέων Χάραξης Πολιτικής

Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων χρειάζονται πρόσβαση σε ακριβείς πληροφορίες προκειμένου να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις που επηρεάζουν την ευρύτερη κοινότητα. Το σύγχρονο τοπίο των μέσων ενημέρωσης επιβάλλει στους υπεύθυνους για τη χάραξη πολιτική να έχουν ενεργή διαδικτυακή παρουσία στα κοινωνικά μέσα. Και ενώ αυτό εκδημοκρατικοποιεί τις διαδικτυακές συνομιλίες φέρνοντας κοντά τους πολίτες με τους βασικούς υπεύθυνους για τη λήψη αποφάσεων, αποτελεί επίσης σημαντική πρόκληση. Καλούμε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής από όλη την Κύπρο να συμμετάσχουν σε αυτό το βιωματικό εργαστήριο, το οποίο στοχεύει στην παροχή βασικών δεξιοτήτων που θα τους επιτρέπουν να αξιολογούν την ακρίβεια των διαδικτυακών πληροφοριών.
Λόγω περιορισμένων θέσεων (μέγιστος αριθμός: 24), θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 8 Ιουνίου 2019. H συμμετοχή είναι δωρεάν αλλά απαιτείται προ-εγγραφή.

Εκπαιδευτικοί

Η παραπληροφόρηση είναι ένα πρόβλημα που έχει προσελκύσει μεγάλη προσοχή και πολλοί υποστηρίζουν ότι αυτό το πρόβλημα πρέπει να αντιμετωπιστεί μέσω της εκπαίδευσης. Το κρίσιμο ερώτημα σε αυτή την περίπτωση είναι: «Πώς μπορώ να προετοιμάσω τους μαθητές, ώστε να μπορούν να αντιλαμβάνονται και να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις συνεχείς απειλές που προκύπτουν από την παραπληροφόρηση». Σύμφωνα με την UNESCO, πρέπει να ενισχύσουμε την κριτική σκέψη των παιδιών και των νέων και την παιδεία τους στα μέσα, ώστε να είναι έτοιμοι για το μέλλον. Εδώ είναι που ο ρόλος της εκπαίδευσης είναι καθοριστικός και προς αυτή την κατεύθυνση χρειάζεται να στηρίξουμε τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς.
Το εργαστήριο αυτό απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς δημοτικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και έχει ως στόχο μέσα από βιωματικές δραστηριότητες να εφοδιάσει τους συμμετέχοντες με βασικές γνώσεις και δεξιότητες, απαραίτητες για τη διδασκαλία του θέματος της παραπληροφόρησης. Μέσα από το εργαστήριο αναμένεται οι εκπαιδευτικοί να κατανοήσουν κύριες έννοιες για το ζήτημα της παραπληροφόρησης, να προβληματιστούν για το ρόλο τους όσον αφορά στην αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης, να γνωρίσουν εργαλεία και εκπαιδευτικό υλικό που μπορεί να αξιοποιήσουν και να αποκτήσουν βασικές δεξιότητες, ώστε να μπορούν να μεταφέρουν τις γνώσεις τους στη μαθησιακή διαδικασία.
Προσκαλούμε εκπαιδευτικούς δημοτικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να εγγραφούν για να συμμετάσχουν στο βιωματικό εργαστήρι. Λόγω περιορισμένων θέσεων (μέγιστος αριθμός: 25), θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 8 Ιουνίου 2019. H συμμετοχή είναι δωρεάν αλλά απαιτείται προ-εγγραφή.

Νέοι 18 – 24 ετών

Τι θα συνέβαινε αν τα ίδια εργαλεία που χρησιμοποιούνται για τη εξάπλωση της παραπληροφόρησης μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιηθούν για την ευαισθητοποίηση μας στο πρόβλημα αυτό; Σήμερα, ο καθένας μας μπορεί να είναι παραγωγός περιεχομένου στο διαδίκτυο, και ακόμη περισσότερο οι νέοι, οι οποίοι δραστηριοποιούνται σε διάφορες πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων, χρησιμοποιούν με ευκολία διάφορα ψηφιακά μέσα ενημέρωσης και επιθυμούν να εκφράζουν τις απόψεις τους στο ευρύτερο κοινό.
Κατά τη διάρκεια του διήμερου εργαστηρίου, οι νέοι μέχρι 24 ετών, θα διερευνήσουν το πρόβλημα της παραπληροφόρησης υιοθετώντας τον ρόλο των παραγωγών στα μέσα ενημέρωσης. Με τη δημιουργία μιας διαφημιστικής καμπάνιας με σκοπό την ευαισθητοποίηση του κοινού, οι νεαροί θα μάθουν για τις διαδικασίες παραγωγής με τα νέα μέσα και θα μοιραστούν ένα σημαντικό μήνυμα μέσω των δικών τους μικρών ταινιών.
Το εργαστήριο είναι ανοιχτό σε νέους, ηλικίας 18-24, κατά προτίμηση με κάποιο υπόβαθρο σε θέματα των μέσων, σχεδιασμού, παραγωγής ή ευρύτερα επικοινωνίας. Λόγω περιορισμένων θέσεων (μέγιστος αριθμός: 18), θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Το εργαστήριο θα διεξαχθεί στα ελληνικά.
Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 7 Ιουνίου 2019 και το Σάββατο 8 Ιουνίου 2019. H συμμετοχή είναι δωρεάν αλλά απαιτείται προ-εγγραφή.

Μαθητές Δημοτικού

Οι σημερινοί μαθητές, ως ψηφιακοί ιθαγενείς, γεννήθηκαν και μεγάλωσαν σε έναν ψηφιακό κόσμο όπου η χρήση του διαδικτύου αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής ζωής. Η ανάπτυξη της ψηφιακής ικανότητας των μαθητών, η οποία συμπεριλαμβάνει τη δημιουργική και κριτική χρήση του διαδικτύου, είναι πολύ σημαντική για την ενεργό συμμετοχή στη δημοκρατική ζωή.
Σε έναν κόσμο όπου η πλειονότητα των πολιτών ενημερώνεται κυρίως από το διαδίκτυο, με το ποσοστό αυτό να είναι ακόμη μεγαλύτερο όσον αφορά τους νέους, είναι σημαντικό οι μαθητές να προσεγγίζουν τις πληροφορίες στο διαδίκτυο με κριτική σκέψη. Αυτό το εργαστήριο στοχεύει να αναδείξει τον «ντετέκτιβ» σε κάθε μαθητή όταν έρχεται αντιμέτωπος με πληροφορίες στο διαδίκτυο. Μέσα από αλληλεπιδραστικές δραστηριότητες οι μαθητές θα ασχοληθούν με διαφορετικές πηγές πληροφοριών και θα συζητήσουν για τις μηχανές αναζήτησης, για το πώς μπορούν να αξιολογήσουν μια πληροφορία όσον αφορά την αξιοπιστία και τα μηνύματα που μεταδίδει, καθώς και για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να γίνουν οι ίδιοι δημιουργοί θετικού ψηφιακού περιεχομένου.
Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 7 Ιουνίου 2019. Οι μαθητές οι οποίοι θα συμμετάσχουν έχουν ήδη λάβει πρόσκληση.

Δήλωσε τη συμμετοχή σου στο συνέδριο «Καταπολεμώντας την παραπληροφόρηση μέσω της Παιδείας για τα Μέσα»

Η εγγραφή στο συνέδριο είναι δωρεάν.

Εάν έχετε ερωτήσεις ή παρατηρήσεις, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.

Πληροφορίες Συνεδρίου

Πού: Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου · Χάρτης (Ημέρα 1) · Χάρτης (Ημέρα 2)

Πότε: 7 – 8 Ιουνίου 2019

Παρασκευή, 7 Ιουνίου

Η πρώτη μέρα του συνεδρίου θα αρχίσει με βιωματικά εργαστήρια για μαθητές δημοτικού και νέους 18-24 ετών. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει μία δημόσια συζήτηση με προσκεκλημένους ομιλητές με τίτλο:“What can we do as citizens to limit the spread of misinformation online?”.

Σάββατο, 8 Ιουνίου

Η δεύτερη μέρα του συνεδρίου ξεκινά με δημόσια συζήτηση σχετικά με την παραπληροφόρηση και την Παιδεία για τα Μέσα. Στη συνέχεια θα πραγματοποιηθούν θεματικά βιωματικά εργαστήρια, τα οποία θα εστιάσουν στην αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο και θα απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς, δημοσιογράφους, υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και νέους 18-24 ετών. Θα παρουσιαστούν επίσης αφίσες από ερευνητικά προγράμματα τα οποία ασχολούνται με την παραπληροφόρηση.

Συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, Παρασκευή, 7 Ιουνίου 2019, 18:00 – 19:30

Αμφιθέατρο Πεύκιος Γεωργιάδης, Κτήριο Ανδρέας Θεμιστοκλέους, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λεμεσός

Η συζήτηση είναι ανοικτή στο κοινό!

Τίτλος: Τι μπορούμε να κάνουμε ως πολίτες για να περιορίσουμε τη διάδοση της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο;

Συντονιστής: Νικόλας Καρύδης

Ομιλητές: Ms Geysha Gonzalez, Ms Gemma Pinyol-Jiménez, Dr Michael Bossetta, Mr Allan Leonard

Σύντομα Βιογραφικά

karides

Νικόλας Καρύδης, Διευθυντής, Ampersand Public Affairs

O Νικόλας Καρύδης σπούδασε στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και τη Μεγάλη Βρετανία. Εργάστηκε ως δημοσιογράφος στο Λονδίνο και ακολούθως υπηρέτησε ως Σύμβουλος Τύπου της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο. Με την ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση ίδρυσε την εταιρεία Ampersand Public Affairs. Το βιβλίο του Knowing One’s Place κυκλοφόρησε το 2018.

geysha

Geysha Gonzalez, Αναπληρώτρια Διευθύντρια, Atlantic Council’s Eurasia Center

H Geysha Gonzalez είναι Αναπληρώτρια Διευθύντρια στο Αtlantic Council Eurasia Centrer. Είναι επίσης και η ιδρυτής του DisinfoPortal.org, ενός διαδικτυακού οδηγού που καταγράφει τις προσπάθειες αντιμετώπισης της παραπληροφόρησης. Πριν από την ένταξή της στο Αtlantic Council, εργάστηκε για δύο χρόνια στο Freedom House, ένα οργανισμό ο οποίος εστιάζει στη διαφύλαξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της δημοκρατίας. Μεταξύ άλλων, έχει εργαστεί ως μέλος της ομάδας για την Ελευθερία της Έκφρασης, σε θέματα σχετικά με τη ψηφιακή και φυσική ασφάλεια για τους υπερασπιστές ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

bosseta

Michael Bossetta, Ερευνητής Πολιτικών Επιστημών και Δεδομένων, University of Copenhagen

O Δρ Michael Bossetta είναι ερευνητής Πολιτικών Επιστημών και Δεδομένων στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης. Ειδικεύεται στη μελέτη του αντίκτυπου που έχουν τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης στην πολιτική. Παράγει και παρουσιάζει το Social Media and Politics Podcast, το οποίο αποσκοπεί στη διάδοση ερευνητικών ευρημάτων στο κοινό μέσω συνεντεύξεων. Η εκπομπή έχει πάνω από 60.000 λήψεις από 142 χώρες.

gemma1

Gemma Pinyol-Jiménez, Διευθύντρια του Τμήματος για τις Πολιτικές Μετανάστευσης και Διαφορετικότητας, Instrategies.

Η Gemma Pinyol-Jiménez είναι Διευθύντρια του Τμήματος για τις Πολιτικές Μετανάστευσης και Διαφορετικότητας του οργανισμού Instrategies. Είναι ειδικός στη διαχείριση της μετανάστευσης και της διαφορετικότητας για το έργο για τις Διαπολιτισμικές Πόλεις στο Συμβούλιο της Ευρώπης και σύμβουλος πολιτικής στο RECI (Ισπανικό Δίκτυο Διαπολιτισμικών Πόλεων). Είναι συνεργάτης του Πανεπιστημίου GRITIM-Pompeu Fabra στην Ισπανία. Διετέλεσε, επίσης, επικεφαλής του υπουργικού συμβουλίου του Iσπανού Yπουργού μετανάστευσης.

allan

Allan Leonard, Συνιδρυτής και αρχισυντάκτης, FactCheckNI

Ο Allan Leonard είναι δημοσιογράφος, συνιδρυτής και αρχισυντάκτης στο FactCheckNI, το οποίο είναι ο πρώτος οργανισμός για έλεγχο της αξιοπιστίας των ειδήσεων στη Βόρειο Ιρλανδία. Τον ενδιαφέρουν ιδιαίτερα σε θέματα ειρήνης και είναι αρχισυντάκτης της Shared Future News, η οποία εστιάζει στην αναφορά γεγονότων για την οικοδόμηση της ειρήνης στη Βόρεια Ιρλανδία. Διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος στο Northern Ireland Foundation, ένα ανεξάρτητο φιλανθρωπικό ίδρυμα με στόχο την προώθηση της ειρήνης και της συμφιλίωσης, όπου και απέκτησε διεθνή εμπειρία υποστηρίζοντας προγράμματα σε άλλες διαιρεμένες κοινωνίες. Το επαγγελματικό του υπόβαθρο περιλαμβάνει τη διαχείριση έργων και προσωπικού, τη συγκέντρωση κεφαλαίων, το μάρκετινγκ και την επικοινωνία.

Συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, Σάββατο, 8 Ιουνίου 2019, 9:30 – 11:30

Αμφιθέατρο 1, Κτήριο Τάσσος Παπαδόπουλος, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λεμεσός

Η συζήτηση είναι ανοικτή στο κοινό!

Τίτλος: Καταπολεμώντας την παραπληροφόρηση μέσω του γραμματισμού στα ψηφιακά μέσα: O ρόλος της κοινωνίας και του κράτους

Συντονίστρια: Σοφία Α. Μιχαηλίδου

Ομιλητές: Ms Lara Orlandi, Mr George Komodromos, Δρ Αντιγόνη Θεμιστοκλέους, Δρ Βασίλης Κουλόλιας, Mr Jules Darmanin

Σύντομα Βιογραφικά

sophie

Σοφία Α. Μιχαηλίδου, Διευθύντρια, Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών

Η Σοφία Α. Μιχαηλίδου είναι Διευθύντρια του Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών του Υπουργείου Εσωτερικών στην Κύπρο. Σπούδασε Ρητορική και Επικοινωνία στη Νέα Υόρκη (State University of New York, USA) και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στην Πολιτική Επικοινωνία στο Παρίσι (Σορβόννη). Μιλάει Ελληνικά, Γαλλικά, Ιταλικά και Αγγλικά. Εργάστηκε σε μεγάλους εμπορικούς οργανισμούς, σε έναν κορυφαίο εκδοτικό οίκο και σε μια εταιρεία “γίγαντα” της τεχνολογίας της επικοινωνίας. Παρείχε επαγγελματικές υπηρεσίες σε εταιρείες διαφήμισης, τηλεόρασης και οπτικοακουστικής παραγωγής. Παράλληλα, έχει ευρεία πολιτική συμμετοχή έχοντας εργαστεί ως Διευθύντρια Πολιτικής Επικοινωνίας και Διευθύντρια Εκλογικής Καμπάνιας. Το ευρύ μίγμα εμπειρίας και εξειδίκευσης, μαζί με τις στενές σχέσεις που έχει αναπτύξει με τα μέσα ενημέρωσης, έχουν εμπλουτίσει τη στρατηγική της προσέγγιση, την ικανότητά της για διαχείριση κρίσεων, τη διαχείριση έργων και ανθρώπινου δυναμικού, και τις απόψεις της ως διαμεσολαβήτρια. Ο διορισμός της ως Διευθύντρια του Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών της Κυπριακής Κυβέρνησης, παρέχει στην κ. Μιχαηλίδου την πρόκληση να συμμετάσχει στη δημιουργία στρατηγικής επικοινωνίας της Εθνικής Πολιτικής, στη Δημιουργία και Παρακολούθηση των Δικαιωμάτων των Μέσων Ενημέρωσης, στη ρύθμιση της στρατηγικής ροής πληροφοριών και στην προβολή της εικόνας της Κυβέρνησης και τα επιτεύγματά της, μέσω των μέσων ενημέρωσης, της διπλωματίας και των θεσμικών οργάνων.

lara

Lara Orlandi, Υπεύθυνη Πολιτικής, DG CONNECT, Audiovisual & Media Services Policy Unit, Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Η κ. Λάρα Ορλάντι σπούδασε ξένες γλώσσες, νομική και Ευρωπαϊκές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης, και στο KU Leuven στο Βέλγιο. Έχει πείρα πέραν των 9 χρόνων σε ευρωπαϊκά ζητήματα, εστιάζοντας σε θέματα που αφορούν στη ψηφιακή πολιτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΕ) και το δίκαιο των μέσων ενημέρωσης. Εργάζεται ως Υπεύθυνος Πολιτικής για την Οδηγία Παροχής Υπηρεσιών Οπτικοακουστικών Μέσων, σε θέματα που αφορούν στην ελευθερία στα μέσα, και την Παιδεία στα Μέσα, στη Γενική Διεύθυνση Δικτύων Επικοινωνιών, Περιεχομένου και Τεχνολογίας. Πέραν από τις μητρικές της γλώσσες (Γερμανικά και Ιταλικά), η Λάρα μιλά άπταιστα Αγγλικά και Γαλλικά.

komodromos

Γιώργος Κωμοδρόμος, Διευθυντής, Τμήμα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Κυπριακή Κυβέρνηση

Ο Γιώργος Κωμοδρόμος είναι Διευθυντής στο Τμήμα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, όπου είναι υπεύθυνος για τη διαμόρφωση και παρακολούθηση της εφαρμογής της εθνικής ψηφιακής στρατηγικής, της εθνικής διαστημικής στρατηγικής, καθώς και για τη ρύθμιση της χρήσης του ραδιοφάσματος. Ο κ. Κωμοδρόμος εργάζεται για το Τμήμα εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, αντιπροσωπεύοντας τα διεθνή συμφέροντα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών της Κύπρου.

Αντιγόνη Θεμιστοκλέους, Λειτουργός, Αρχή Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου

Η Δρ Θεμιστοκλέους έχει πτυχίο από το LSE (Η.Β.) σε θέματα της Ρύθμισης των Μέσων Επικοινωνίας και ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή στον ίδιο τομέα από το πανεπιστήμιο του Brighton (Η.Β.). Εδώ και 12 χρόνια εργάζεται στην Αρχή Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου. Συντονίζει τις δράσεις και τα προγράμματα της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης που αφορούν στην προώθηση της Παιδείας για τα Μέσα στην Κυπριακή Δημοκρατία και παράλληλα ασχολείται με την επίβλεψη και την παρακολούθηση του οπτικοακουστικού προγράμματος. Έχει συνεργαστεί με το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο του Οπτικοακουστικού Τομέα (European Audiovisual Observatory) για τη διεξαγωγή συγκριτικής έρευνας σχετικά με τη χαρτογράφηση των πρακτικών και δράσεων στην Παιδεία για τα Μέσα στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται σε θέματα ρύθμισης και πολιτικής των μέσων επικοινωνίας, στη νομοθεσία και τη δεοντολογία στα μέσα επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένων ζητημάτων που αφορούν στην πολυφωνία και την ελευθερία έκφρασης, και στη χρήση της γλώσσας στα μέσα επικοινωνίας.

koulolias

Βασίλης Κουλόλιας, Πανεπιστήμιο Στοκχόλμης, Διευθυντής, eGovlab,

Ο Δρ. Βασίλης Κουλόλιας είναι ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ερευνητικού εργαστηρίου ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, eGovlab, και ο συντονιστής του έργου Co-Inform. Είναι τεχνολόγος, οικονομολόγος, πολιτικός επιστήμονας (Διεθνείς Σχέσεις) και έχει αφιερώσει πάνω από δύο δεκαετίες εργαζόμενος σε θέματα τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) με δημοκρατικές διαδικασίες, ενώ ταυτόχρονα εργάζεται για να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ πολιτών και πολιτικών υπευθύνων χάραξης πολιτικής. Συνεργάζεται με σχεδόν όλα τα κράτη-μέλη της Ευρώπης, την υποσαχάρια Αφρική και τη Νοτιοανατολική Ασία, συμμετέχοντας σε ευρωπαϊκές και σουηδικές πρωτοβουλίες για μετασχηματισμό δημόσιων υπηρεσιών μέσω της συν-δημιουργίας (co-creation). Έχει εμπειρογνωμοσύνη στον συντονισμό ευρωπαϊκά χρηματοδοτούμενων έργων σε διάφορα προγράμματα (EDF, FP7, CIP-ICT-PSP) και στη διαχείριση επιχειρηματικών διαδικασιών. Επίσης έχει διατελέσει σύμβουλος σε κυβερνήσεις, βοηθώντας στον εκσυγχρονισμό νομοθετικών διαδικασιών και τη ενίσχυση της δυνατότητας των πολιτών να ασκούν τα δημοκρατικά τους δικαιώματά, καθώς επίσης και στην έρευνα σχετικά με τη συμμετοχή των πολιτών, το διαδίκτυο, και την πολιτική.

darmanin

Jules Darmanin, Δημοσιογράφος, Συντονιστής του προγράμματος FactCheckEU

Ο Jules Darmanin, ζει και εργάζεται στο Παρίσι, είναι στο διαδίκτυο από πάντα, διερευνά διάφορα θέματα, με ειδίκευση στα διαδικτυακά θέματα και σε θέματα που αφορούν στα διαδικτυακά κοινωνικά μέσα. Ο Jules ειδικεύεται σε διαδικτυακές έρευνες (OSINT), απομυθοποίηση ειδήσεων, κοινωνικές ειδήσεις και στη διαδικτυακή κουλτούρα. Διδάσκει επίσης διαδικτυακές τεχνικές ανίχνευσης στη Δημοσιογραφική Σχολή Πολιτικών Επιστημών στο πανεπιστήμιο Science Po στη Γαλλία.

Διοργανωτές

Συντονιστές Συνεδρίου

  • Ελένη Α. Κύζα, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

  • Αναστασία Οικονόμου, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου

Οργανωτική Επιτροπή Συνεδρίου

  • Άντρια Αγησιλάου, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

  • Χριστιάνα Βάρδα, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

  • Glen Davis, Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Κύπρο

  • Θεοδώρα Κακουρή, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου

  • Νικόλας Κανάρης, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου

  • Μελίνα Καραγεωργίου, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

  • Ευάγγελος Καραπάνος, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

  • Λουκάς Κωνσταντίνου, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

  • Ιόλη Νικολαΐδου, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

  • Διονύσης Πάνος, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

  • Χρίστος Ρουσιάς, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου

  • Μάρκος Σουροπέτσης, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

  • Άννα Τσιάρτα, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου

  • Σπύρος Χαρίτου, Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Κύπρο

  • Παναγιώτα Χατζηττοφή, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου

Εκπαιδευτική δράση «Δημιουργώ ενάντια στην παραπληροφόρηση»

Μαθητικός Διαγωνισμός Πολυμεσικής Αφίσας

Η δράση αυτή έχει στόχο να αναδείξει τη δημιουργικότητα των μαθητών και μαθητριών στο χώρο του ψηφιακού σχεδιασμού και της τέχνης, προτρέποντάς τους να εμβαθύνουν στο ζήτημα της παραπληροφόρησης που συμβαίνει ιδιαίτερα στον χώρο των κοινωνικών δικτύων και των μέσων μαζικής ενημέρωσης και επικοινωνίας, ώστε να μην είναι απλώς παρατηρητές/καταναλωτές, αλλά να γίνουν κριτικοί αναγνώστες της πληροφορίας από όπου κι αν αυτή προέρχεται.

Σκοπός

Η δημιουργία πολυμεσικής αφίσας από μαθητές και μαθήτριες στοχεύει στην ανάπτυξη οριζόντιων δεξιοτήτων – όπως δεξιότητες κριτικής πρόσληψης των πληροφοριών, αυτόνομης μάθησης, επικοινωνίας και συνεργασίας, πληροφοριακού γραμματισμού, δημιουργικότητας και καινοτομίας – παράλληλα με τη δόμηση γνώσης και διαμόρφωσης στάσεων σχετικά με την παραπληροφόρηση και την Παιδεία για τα Μέσα.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Αφίσες από άλλες έρευνες στην Κύπρο

Σας προσκαλούμε να παρουσιάσετε τα ερευνητικά σας ευρήματα, ιδέες και εργαλεία σχετικά με το θέμα της καταπολέμησης της παραπληροφόρησης. Η υποβολή αφισών είναι ανοιχτή σε όλους. Περισσότερες λεπτομέρειες για την υποβολή των αφισών μπορούν να βρεθούν στο ακόλουθο αρχείο.

Προθεσμία υποβολής: 27 Μαΐου 2019

Οι αφίσες θα γίνονται αποδεκτές σε βάση προτεραιότητας. Σημειώνεται ότι ο αριθμός των αφισών που θα γίνουν αποδεκτές είναι περιορισμένος και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας με βάση την ημερομηνία και την ώρα υποβολής της δήλωσης. Η εγγραφή στο συνέδριο και η παρουσίαση των αφισών είναι δωρεάν. Οι αφίσες θα αναρτηθούν το Σάββατο, 8 Ιουνίου 2019.

 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΗΜΕΡΑ 1 (Παρασκευή, 7 Ιουνίου 2019)

Χώρος: Κτήριο Ανδρέα Θεμιστοκλέους, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λεμεσός

8:30-9:00 Εγγραφές
9:00-9:30 Έναρξη Συνεδρίου- Xαιρετισμοί
Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού
Ελένη Κύζα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου
9:30-10:30 Εργαστήριο για μαθητές Δημοτικής Εκπαίδευσης (Μέρος Α’)
Μαθαίνοντας για την παραπληροφόρηση
Εργαστήριο για νέους 18 – 24 ετών (Μέρος Α’)
Ανατρέποντας την παραπληροφόρηση
10:30-11:00 Διάλειμμα
11:00-12:30 Εργαστήριο για μαθητές Δημοτικής Εκπαίδευσης (Μέρος B’)
Μαθαίνοντας για την παραπληροφόρηση
Εργαστήριο για νέους 18 – 24 ετών (Μέρος B’)
Ανατρέποντας την παραπληροφόρηση
12:30-13:00 Διάλειμμα για μεσημεριανό [Αποχώρηση μαθητών Δημοτικής Εκπαίδευσης στις 12:00]
13:00-15:00 Εργαστήριο για νέους 18 – 24 ετών (Μέρος Γ’)
Ανατρέποντας την παραπληροφόρηση
15:00-15:30 Διάλειμμα
15:30-17:30 Εργαστήριο για νέους 18 – 24 ετών (Μέρος Δ’)
Ανατρέποντας την παραπληροφόρηση
18:00-19:30 Καλωσόρισμα – Xαιρετισμοί
Γεώργιος Πανηγυράκης, Κοσμήτορας Σχολής Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Συζήτηση στρογγυλής τραπέζης
Τι μπορούμε να κάνουμε ως πολίτες για να περιορίσουμε τη διάδοση της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο;
Συντονιστής: Νικόλας Καρύδης
Ομιλητές: Ms Geysha Gonzalez, Ms Gemma Pinyol-Jiménez, Dr Michael Bossetta, Mr Allan Leonard

ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΗΜΕΡΑ 2 (Σάββατο, 8 Ιουνίου 2019)

Κτήριο Τάσσος Παπαδόπουλος, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λεμεσός

8:30-9:00 Εγγραφές – Καφές
9:00-9:30 Καλωσόρισμα – Xαιρετισμοί
Ανδρέας Αναγιωτός, Πρύτανης, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο  Κύπρου
Judith G. Garber, Πρέσβειρα των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής  στην Κύπρο
Αθηνά Μιχαηλίδου-Ευριπίδου, Διευθύντρια, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο  Κύπρου, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού
Πρόδρομος Προδρόμου, Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Κυπριακή Δημοκρατία
9:30-11:30 Συζήτηση στρογγυλής τραπέζης
Καταπολεμώντας την παραπληροφόρηση μέσω του γραμματισμού στα ψηφιακά μέσα: Ο ρόλος της κοινωνίας και του κράτους
Συντονίστρια: Σοφία Α. Μιχαηλίδου
Ομιλητές: Ms Lara Orlandi, Mr George Komodromos, Δρ Αντιγόνη Θεμιστοκλέους, Δρ Βασίλης Κουλόλιας, Mr Jules Darmanin
11:30-12:00 Διάλειμμα για καφέ
Έκθεση αφίσας ερευνητικών έργων
Τοπικές και διεθνείς προσπάθειες για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης: Αφίσες και επιδείξεις έργων που εστιάζουν στην αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης στην Κύπρο και το εξωτερικό.
12:00-13:30 Εργαστήριο για νέους 18 – 24 ετών (Μέρος Ε’)
Ανατρέποντας την παραπληροφόρηση
Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς (Μέρος Α’)
Καταπολεμώντας την παραπληροφόρηση: Ο ρόλος του γραμματισμού στα ψηφιακά μέσα
Εργαστήριο για δημοσιογράφους (Μέρος Α’)
Καταπολεμώντας την παραπληροφόρηση στο διαδίκτυο: Εργαλεία και στρατηγικές για δημοσιογράφους
Εργαστήριο για εκπροσώπους φορέων χάραξης πολιτικής (Μέρος Α’)
Καταπολεμώντας την παραπληροφόρηση: Εργαλεία και στρατηγικές για φορείς χάραξης πολιτικής
13:30-14:30 Διάλειμμα για μεσημεριανό
14:30-16:00 Εργαστήριο για νέους 18 – 24 ετών (Μέρος Στ’)
Ανατρέποντας την παραπληροφόρηση
Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς (Μέρος Β’)
Καταπολεμώντας την παραπληροφόρηση: Ο ρόλος του γραμματισμού στα ψηφιακά μέσα
Εργαστήριο για δημοσιογράφους (Μέρος Β’)
Καταπολεμώντας την παραπληροφόρηση στο διαδίκτυο: Εργαλεία και στρατηγικές για δημοσιογράφους
Εργαστήριο για εκπροσώπους φορέων χάραξης πολιτικής (Μέρος Β’)
Καταπολεμώντας την παραπληροφόρηση: Εργαλεία και στρατηγικές για φορείς χάραξης πολιτικής
16:00-17:00 Καταπολεμώντας την παραπληροφόρηση μαζι
Ολομέλεια: Συζήτηση και καταληκτικά αποτελέσματα